مرجع دانلود انواع فایل ها و پکیج های آموزشی، پایان نامه و مقالات دانشگاهی

محل لوگو

نظرسنجی سایت

سلام دوست گرامی، از چه طریقی با ما آشنا شدید؟ بابت نظر ارزشمندتون سپاسگزاریم

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 17
  • بازدید دیروز : 110
  • بازدید کل : 1020473

دانلود مقاله پست مدرنیسم


دانلود مقاله پست مدرنیسم

دانلود مقاله پست مدرنیسم

 

ما در عصر پست مدرن به سر مي‌بريم. چگونه امكان دارد كه، تاكنون مدرن وجود داشته باشد؟ اين واژه [(پست مدرنيسم)] خود گوياي ماهيت سردرگم گرايشي است، كه به ظاهر جوياي ناسازگاري است. براي رفع يان ناسازه، بايد واژه‌ي مدرن را در دو معنا بشناسيم: مدرنيته و مدرنيسم. پست مدرنيمس به عنوان يك جريان، نه فقط جايگزين مدرنيسم مي شود بل، آن سان كه خواهيم ديد، به ضديت با رودن دنياي امروز و ارزش هايي كه آن را بنا نهاده اند برمي خيزد.

پست مدرنيسم چيست و چه هنگام آغاز شد؟ منتقدان بر سر اين موضوع اتفاق نظر ندارند، تعجبي هم ندارد، زيرا اين پديده هنوز جديد است. در نگاهي كلي پست مدرنيسم بدبيني پايداري نسبت به مدرنيسم داشته و آن را به عنوان تعريف مطلوب فرهنگ سده‌ي بيستم آن سان كه مي دانيم مردود مي داند. در چالش با عقيده‌ي رايج، پست مدرنيسم با قاطعيت روي مي تابد از ارائه‌ي مفهومي جديد يا پذيرفتن نوع ديگري ساختار به جاي خود. آن معرف نسلي است كه به عمد از يافتن هويت[1] خود پرهيز مي كند. بدين سان آن به هيچ رو جنبشي با سويه منطقي نيست، بل مجموعه‌اي بي در و پيكر از گرايش هاست، كه در مجموع، گونه‌ي جديدي از ادراك را مي گشايد. هر كشوري [نسبت به موضوع] تا حدي نگاه متفاوت و «اصطلاحات ويژه»[2] اي دارد؛ با اين حال ممكن است همگي آنها زير عنوان پست مدرنيسم گرد آوري شوند. به ناچار ناگزيريم به ارائه‌ي تصويري پيچيده و مركب متوسط شويم. هر چند افق تصوير شده به اندازه‌ي موضوع ضروري است. آن براي ما برآورده كننده‌ي عقيده‌ي عمومي و منش عجيب پست مدرنيسم خواهد بود. همچنين اشاره‌ي ما به هنر پست مدرن تابع همين مسئله است. گرچه به بهاي حذف شماري از چيزهايي تمام مي شود، كه البته آن ها نيز شايان توجه اند.

آن سان كه واژه‌ي «پست» [post=] به اذهان تلقين كرده، جهان ما در وضعيت تغيير و تحول است، بي آن كه به ما بگويد به كجا خواهيم رسيد. نظر به اين كه واژه‌ي دادن مرحله‌ي نهايي تمدني كه با رنسانس آغاز شد به كار رفت[3]، ليك اين واژه عمدتاً توسط منتقدان ادبي از اواسط دهه‌ي 1960 به كار برده شد. اگرچه مي توانيم براي يافتن نخستين نشانه ها، تا آن دوره عقب رويم، اما به نظر مي رسد آن جريان ها بيش تر مدرنيسم متاخر بوده اند، بي آن كه گسستي قطعي از روند اصلي سده‌ي بيستم را به نمايش گذارند.

تفاوت در چيست؟ پست مدرنيسم ريشه در جامعه‌ي فرا صنعتي دارد، كه به سرعت به درون عصر اطلاعات در حركت است (همچو نداي «موج سوم»[4]) براساس اين ديدگاه، كليه ساختارهاي سياسي، اقتصادي، و اجتماعي كه از پايان جنگ دوم جهاني به دنياي غرب شكل داده بودند، متحول شده، از درون مورد حمله قرار گرفته و به تمامي از هم فرو مي پاشند، و اين مسئله به گونه اي كنايه آميز، دقيقاً هم زمان با سقوط كمونيسم در اروپاي شرقي است. اين فرسايش بنيادين به پيدايش بحران معنويتي منجر شده تا دگرگوني زيست مردم را نشان دهد. پست مدرنيسم محصول بيداري و بيزاري اي است كه طبقه‌ي متوسط را درگير خود ساخته. به همان اندازه، فرهنگ بورژوا، تمامي امكانات خود را با بلعيدن دشمن ديرين خود، يعني آوان- گارد[5]، به كار گرفته است. در كمال تعجب، آوان گارد، در اوج پيروزيش به پايان رسيد. در طول دهه‌ي 1950، رسانه ها، آوان گارد را چنان رواج دادند كه طبقه‌ي متوسط آن را پذيرفت و اشتياقي سيري ناپذير براي ايجاد اصلاح طلبي با ميل خودش نشان داد. در دهه‌ي پس از آن، مدرنيسم در حد شيوه اي از بيان، به روش «سرمايه داري» توسط شركت هاي بزرگ تنزل كرد، نه فقط در معماري، بل در نقاشي و مجسمه سازي نيز.

پست مدرنيسم مرگ مدرنيسم را جشن گرفته، نه فقط آن را در ادعايش براي جهاني بودن گستاخ دانسته، بل مسئوليت پيامدهاي شوم تمدن معاصر را نيز به گردن او مي‌اندازد. دموكراسي، بنا شده بر پايه‌ي ارزش هاي روشنفكري، برخلاف، به گونه‌ي نيرويي مستبد، براي انتشار استيلاي غرب، در سراسر جهان دانسته مي شود. چون اغلب گرايش هاي آوان گارد پيش از خود (براي مثال اگزيستانسياليسم[6])، پست مدرنيسم با اومانيسم[7] ضديت دارد، كه آن را چون بورژوازي[8] طرد مي كند. منطبق، با سلسله مراتب استدلال آن، كناري نهاده مي شود، تا بشريت از كسب انتظام رهايي يابد. بدين سان عرصه براي ديدگاههاي نامرسوم گشوده مي شود، به ويژه براي جهان سوم، با تأكيد بر احساسات، شهود، خيال، تعمق، عرفان و حتي جادو. علم نيز برتر از چيزي نيست، زيرا آن نيز از پاسخ گويي مشكلات دنياي امروز وامانده. و از آن رو كه حقايق علمي با تجربيات بشر همخواني ندارند، براي زيست روزمره نيز بي فايده اند. حقيقت نيز مردود مي شود، زيرا نه امكان پذير است و نه مطلوب، كه تنها به وسيله‌ي آفرينندگانش و براي حفظ منافع و قدرت آنان به كار مي رود. تفسيرهاي ذهني و ناسازگاري ممكن است مطرح شوند، و اين ها ممكن است آزادانه بر حسب مفهوم متغير باشند. نظر به اين كه هيچ مجموعه اي از ارزش ها بر ديگري برتري ندارد، همه چيز نسبي خواهد بود. محروم از تمامي راهنمايي هاي سنتي. پست مدرنيسم بي هدف به درون دريايي بدون معني و واقعيت مي گريزد، تا اندازه اي كه دنيا را چاره اي يابد. آن نيز در مقياسي محدود و در سطحي بومي،‌ به فهم اصطلاحات بشري نائل مي آيد.

تنها راه فرار از زيستني كه در آن هيچ چيز به ذات ارزش ندارد، بيهودگي يا لذت پرستي از يك سو و معنويت از سوي ديگر است. آخري از نظرش به ندرت برگزيده مي شود، آن سان كه هميشه ، زيرا اديان [يا مذاهب]، هر كدام جهان بيني و شيوه هاي ويژه خود را تحميل مي كنند، ليك براي او فقط گونه‌ي افراطي عرفان،‌ كه عاري از هر سان بايدها و نبايدهاي عقلاني ست، مورد پذيرش است. بدين سان مردم پست مدرن محكومند كه خود پرستان و لذت جوياني باشند كه هيچ هويت، هدف، و وابستگي ندارند. آن ها، آشكارا بدبين و غيراخلاقي، براي لحظه زندگي مي كنند، و هرگز خود را براي مفاهيم وسيعتري كه در لحظه نخست قابل فهم نباشند، به زحمت نمي اندازند. نظر به ماهيت فنا و نيستي، اين ويژگي فضيلت دانسته مي شوند، زيرا به شخص پست مدرنيست ديدگاهي انعطاف‌پذير به زندگي اعطا مي كنند كه به او اجازه مي دهند، فارغ از تمامي قواعد و ضوابط، گونه هاي جديد زندگي را بيازمايد.

در دنياي جديد شگفت انگيز پست مدرنيسم، شخص ديگر در محدوده‌ي فضا و زمان نمي‌گنجد. اين مفاهيم ديگر در زندگي منسوخ شده اند؛ آن سان كه در علم، زيرا آن ها وراي درك معمولي بشرند و تنها بر پايه فرضياتي بنا شده اند كه خود مورد ترديدند. تعاريف سنتي از زمان و فضا، بيش تر بر اساس سلسله مراتب تفكري بنيان شده اند كه در خدمت اهداف استعماري بوده اند اما در «وافضا»[9]ي جديد كه با ارتباطات جهاني پديدار شده قرار دادن شخص در مرزهاي مرسوم را غيرممكن ساخته است.

درست به سان زمان و فضا تاريخ نيز [در دنياي پست مدرنيسم] همه‌ي معني خود را از دست داده است. منظر تاريخ پيش رونده نيز مقيد به سلطه گري نظام سرمايه داري و استفاده‌ي ابزاري براي تعدي به جهان سوم است. از اين گذشته، اصولاً بنيان آن سفسطه آميز و نادرست است: اگر منطق خطي[10] به ذات بي ارزش است، پس تاريخ خطي[11] نيز نمي تواند وجود داشته باشد. از آن رو كه ساختار و آگاهي قراردادي مورد ترديدند، ابداً از تاريخ نمي توان چيزي آموخت، و «امور واقع» آن نيز چنگي به دل نمي زنند.

پست مدرنيسم، البته، براي جايگزيني ارزش هايي كه ويران كرده هيچ راه حل جديدي ارائه نمي كند. در عوض كثرت گرايي[12] را با نام چند فرهنگي عرضه مي كند. پلوراليسم راهي مگر مكتب التقاطي ندارد، جايي كه در آن به قوه تبادل پذيري مهياست. به اين اعتبار كه هيچ زيباورزي برتر از ديگري نيست. آن ها [(كثرت گرايان)] تابع چيزي جز خود نيستند، آن ها فرجام را زيبنده‌ي خود مي دانند.

بر همين اساس، پست مدرنيسم نمي كوشد تا دنيا را از آن چه هست بهتر كند. در عزم راسخش مدرنيسم زدايي[13]، از نظر اجتماعي و سياسي در برترين حالت دمدمي مزاج، و در بدترين گونه متناقض است. اصل پوينده‌ي آن، آشوب گري[14] است. هر چند رهروي آزادگي است اما در كنارش احتمالاً- نشانه‌ي خيزشي است براي «اصلاح طلبي سياسي» در ايالات متحد- به زعم ماركسيست ها صرفاً گونه‌ي متاخر و منحط سرمايه داري است و به زعم محافظه كاران بر ارزش هاي سنتي مي تازد. پست مدرنيسم، از هر عقيده و روشي كه بخواهد جايگزين غير شود، ليك دچار مشكلاتي است حمايت مي كند و در عرصه‌ي اصلاحات بنيادي سياسي نيز، نوعي بازي است كه صرفاً به اعتبار وجود خود، قدمي برمي دارد. در نهايت، پست مدرنيسم گونه اي از انگيزش فرهنگي است كه مي تواند با اصول نظري روشنفكران پوينده باشد. و ماهيت سياسي ندارد، زيرا براي آن مناسب نيست.

پست مدرنيسم مطابق بهترين نمونه تمامي نشانه هاي يك آوان گارد خود انگيخته را داراست، گرچه خود قوياً اين سان رابطه‌اي را انكار مي كند. پافشاري‌اش در مخالفت با مدرنيته، آن را به متأخرترين دشمن با ضوابط خود ساخته اي بدل كرده، كه هم خود را به براندازي اختصاص داده است. همچو تمامي آوان گاردها، پست مدرنيسم حركتي «ضد زايشي» است؛ كه جوي بحراني به وجود مي آورد تا خود را مستحكم و بر حق نشان دهد. از نظر نقش آفريني بيش از همه مي توان آن را با حركت دادا[15]، و بر سوررئاليسم[16] منطبق كرد، گرچه فاقد تشنج و هيستري آن هاست. ضد نخبه گري آن تنها ابزار ديگري براي حمله به بنيان فرهنگي است، كه آرزوي ريشه كن شدن آن را دارد. نسبي نگري[17] و آشوب ورزي پست مدرنيسم آشكارا پنداري ويرانگرند. اين هيچ انگاري حاصل استيلاي شكاكيت در پايان سده‌ي بيستم است، آن گاه كه كمتر چيزي مهم يا با ارزش پنداشته شد. باور پست مدرنيسم را شايد بتوان به خوبي در اين سخن ادگاپور آلن پو[18] يافت:

هر آنچه مي بينيم يا ديده ايم

تنها رؤيايي درون رؤياست.[19]

هنرپست- مدرن

ما، به تعبيري در عصر ويكتوريايي[20] جديد قرار داريم. يك سده پيش در چنين هنگامي امپرسيونيسم بحراني را پشت سر مي گذارد كه از درونش، پست امپرسيونيسم به عنوان جهت دهنده‌ي 20 سال بعدي پاي به عرصه‌ي وجود نهاد. در پس نطق و بيان ماهرانه‌اش، پست مدرنيسم را مي توان ترفندي دانست براي پيوستي كامل به گذشته و در حين تركيب شدنش گسست قطعي از آن تا امكاني شود براي ظهور فرآورده هايي جديد. وامداران ميراثي غني، هنرمندان هستند كه با مجموعه اي وسيع و متنوع از سلائق مواجه‌اند، ويژگي هاي اصلي هنر جديد، حضور التقاط گري فراگير، همراه با زنجيره‌ي سردرگمي از سبك هاست. در مجموع، اين قطعه ها تشكيل پازل[21] زمان ما را مي دهند. ويژگي ديگر وضعيت فعلي تجديد حيات شماري از مراكز هنري- سنتي اروپا و آمريكاست.

هنر سال 1980 به بعد پست مدرن ناميده مي‌شود. گرچه تمام آثار هنري اين دوره را نمي‌توان زير چتر اين واژه قرار داد. بايد بدانيم كه مشاركت هنرهاي تجسمي در جريان

پست مدرن بسيار متنوع گرديده و تغييرات شگفت آوري كرده اند. به ويژه، ابزارهاي مرسوم در نقاشي و مجسمه سازي نقشي فرعي داشته اند. پاره اي به اين اعتبار كه نقاشي و مجسمه سازي به طور تنگاتنگ با سنت مدرنيست تشخيص هويت شده اند؛ به علاوه آن ها به عنوان آلت دست طبقه‌ي حاكم لكه دار گرديده اند. در عوض، فرم هاي غيرمرسوم، چون چيدمان‌ها[22] و عكاسي به صف اول آمده و در اين فرايند بسيار سياسي شدند.

بخش عمده اي از زيربناي هنر پست مدرن را، مي توان عقب تر، در مفهوم گرايي[23] يافت، كه نخستين حمله را به مدرنيسم آغاز كرد. (نگاه كنيد صفحات 42-841) به واقع. برخي عقيده دارند مي توان آغاز پست مدرنيسم را با ظهور مفهوم گرايي در اواسط دهه‌ي 1960 دانست. اين دو، اگرچه، محصول دو نسل كاملا متفاوتند. از اين گذشته، مفهوم گرايي خود از «دادا» نشأت گرفت، كه حركتي «ضد مدرن» را در اوايل سده‌ي بيستم پديد آورده بود. در اين زمينه در دهه‌ي 1960، آن تنها بخشي از جريان گفت و گوي روز بود، كه در آن [هنر] مردمي[24] نيز مشاركت داشت. يك چنين زماني، به علاوه، براي ظهور آن چه كه در نوع خود پديده اي در پايان سده‌ي بيستم است. بسيار زود به نظر مي رسد.

چيدمان ها و هنر كنش[25] پيش از اين زمان نيز وجود داشته اند. آن چه به وضوح تغيير كرده، محتواي اين شكل هاي هنري است كه خود محصول تغييري بزرگ تر در نوع نگاه است، آن سان كه به گذشته برگرديم و بر موضوع هنرها متمركز شويم، مفهوم گرايي نخستين را سر به زير و بي آزار خواهيم يافت. اما در مقابل،‌ حمله‌ي پست مدرنيسم به هنر مدرن، بخشي از تهاجم وسيع شده‌ي آن ها به جامعه‌ي معاصر است. آن ها بيش‌تر معطوف به جهتي ويژه اند تا پيشينيان خود، و رويكردشان بيش از هر زمان ديگر ، طيف وسيعي از مقاصد را در بر مي‌گيرد.

از ميان تمام جريان هاي اخير اين سان به نظر مي رسد كه جهت گيري جديدي در هنر آغاز شده. عمده ترين ويژگي نمايان پست مدرنيسم اين است كه آگاهانه به سوي هنرهاي پيشين باز مي گردد، هم با تقليد سبك هاي گذشته و هم با اخذ نقش مايه‌ها[26] و يا حتي نقش هاي كامل. هنرمندان، هميشه از گذشته وام گرفته اند، اما به ندرت، نه همچو با قواعد و روش هايي كه امروز جاري است. اين سان دست يازيدن به گذشته همواره نشانه‌ي عمق بحران فرهنگي، ورشكستگي و افلاس است. (همين موضوع در فرهنگ عامه نيز روي مي دهد، كه در آن هميشه «بازگشت» و احياي گذشته وجود دارد.) نامقيد به هر نوع ساز وكار ، پست مدرنيسم آزاد است كه نه فقط از تصاوير و پديده هاي گذشته بهره گيرد بل با تركيب آن ها در متني[27] جديد،‌ مفهوم آن ها را نيز به طور اساسي تغيير دهد. آن قدر و منزلتي كه در گذشته به هنرمند و اثر داده مي شدند، در اين عصر ديگر مورد تاكيد قرار نمي گيرند، و بر محتوا و تأثير آن بيش از زيبايي شناختي اش ارج نهاده مي‌شود. ويژگي مهم ديگر پست مدرنيسم انحلال فرم هاي هنري است. بدين سان ديگر تفاوت مشخصي ميان نقاشي، مجسمه سازي و عكاسي وجود ندارد. بيش تر براي سهولت در كار است كه تمايزي ميان آن ها قائل مي شويم.

با وجود سويه ضد خردورز[28]ش، [ليك] پست مدرنيسم شيفته‌ي تئوري است. در نتيجه، هنر (و، همگام با آن، تاريخ هنر) مقيد تئوري مي شوند. با وجود اين، به رغم مجموعه‌ي در حال رشد نقد و نوشتار، هنرهاي تجسمي در راه ايجاد رسانه اي پست مدرن، بسيار از شعر و ادبيات عقب مي مانند. هنرهاي ديداري در مقايسه با زبان، همواره ابزار ضعيف تري براي تئوري بوده اند. شايد آن ها در تلاش براي همگام ماندن با ساير شاخه هاي هنر، بيش از حد متمايل به واژه شده اند.

پست مدرنيسم پديده اي است جذاب و اين را نمي توان منكر شد. با وجود اين يك «نقطه‌ي ضعف»[29] دارد: آثار ماندگار بسيار كمي به وجود آمده است- آن تنها «حاكي از علائم بيماري»[30] وضعيت زمان ماست. اما به همين اعتبار هم ارزش توجه ما را دارد. در اين جا مصداق دارد، ويرانگرترين نقد عليه پست مدرنيسم، از پيام آور مدرنيسم، شارل بودلر[31]: «التقاط نگر در تمامي زمان ها و مكان ها خود را برتر از نگاه هاي پيشين مي يابد به اين اعتبار كه، به آخرين چشم انداز رسيده است، آن جوينده‌ي افق هاي دوردست كه پيش تر كشف شده، ليك اين راست نگري[32] تنها ناتواني التقاطيون را مي نمايد. مردمي كه چنان در فراواني زمان خويش غرقند كه نيازي به تفكر ندارند. انسان هاي كاملي نيستند: آن ها گوهر احساس و ذوق را كم دارند. يك التقاطي، هر قدر هم باهوش باشد، انساني ست عاجز، زيرا انساني ست بدون عشق. بدين سان او هيچ كمال مطلوبي ندارد …، نه ستاره اي و نه «جهت نمايي»[33]. ترديد، برخي هنرمندان را واداشته كه دست نياز به سوي هنرهاي ديگر دراز كنند. تجربه كردن ابزار و وسايل متناقض، دست يازيدن يك هنر به انواع ديگر، ورود شعر، مزاح و احساسات[34] به قلمرو نقاشي- همه‌ي اين بدبختي هاي جديد زير سر التقاطيون است»

معماري

پست- مدرنيسم

واژه‌ي پست مدرنيسم در هنر نخستين بار براي تميز يك سبك التقاطي در معماري كه از حدود 1980 آغاز شد به كار رفت. به اين اعتبار كه يك سبك است. بايد بزرگ نمايي اش كنيم تا از پديده‌ي سترگ پست مدرنيسم تميز داده شود، براي اين كه رساتر بازگو شود. آن سان كه پيداست، پست مدرنيسم در سطح وسيعي به انكار جريان اصلي معماري در سده‌ي بيستم برمي خيزد. پست مدرنيسم نه فقط عناصر مورد استفاده‌ي گروپيوس[35] و پيروانش را طرد مي كند، بل كمال مطلوب اجتماعي و اخلاقي نهفته در تناسبات شفاف آن ها را نيز مردود مي داند، اما از همه فنون ساختماني استفاده مي‌كند. با نگاهي به ساختمان سيگرام[36] مي توانيم به خوبي دريابيم كه اين ساختمان، در قدرت خود محصور است؛ چنان راست قامت است كه هيچ نوع كژي از آن ممكن نيست و چنان سرد است كه فاقد جذابيت مي نمايد. بدين سان نقد پست مدرنيسم از «سبك بين‌المللي»[37] در اساس درست است: اين سبك در تلاش براي رسيدن به كمال مطلوب جهاني در برقراري ارتباط با مردم ناكام مانده، مردم نه آن را مي فهمند و ن دوستش دارند. پست مدرنيسم معرف تلاشي است براي احياي معماري اي با مفاهيم انساني كه آشكارا به دور از طرح هاي خود محور مدرنيسم مترقي[38] است. اين كار با چرخش به شيوه اي كه تنها معماري پيش از مدرنيسم مي توان خواندش انجام مي‌شود.

 

 

تعداد صفحات:98

متن کامل را می توانید دانلود نمائید چون فقط تکه هایی از متن در این صفحه درج شده (به طور نمونه) و ممکن است به دلیل انتقال به صفحه وب بعضی کلمات و جداول و اشکال پراکنده شده یا در صفحه قرار نگرفته باشد که در فایل دانلودی متن کامل و بدون پراکندگی با فرمت وردwordکه قابل ویرایش و کپی کردن می باشند موجود است.


مبلغ قابل پرداخت 76,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 2207

برچسب های مهم

نمونه سوالات انباردار رشته حسابداری فنی حرفه ای | کاردانش  با جواب

نمونه سوالات انباردار رشته حسابداری فنی حرفه ای | کاردانش با جواب

این مجموعه مناسب برای هنرجویان هنرستان های فنی و کاردانش و همچنین هنرجویان سازمان  فنی و حرفه ای و سایر آموزشگاه ها جهت آمادگی آزمون می باشد  مجموعه شامل 4 فایل PDF با بیش از 120 سوال به همراه جواب می باشد قسمتی از محتوای فایل جهت بررسی شما پیش از خرید در زیر نمایش داده ... ...

دانلود کتاب صوتی ژرفای زن بودن

دانلود کتاب صوتی ژرفای زن بودن

عنوان کتاب: ژرفای زن بودن نویسنده: مورین مورداک مترجم: سیمین موحد فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 17 حجم کل فایل ها: 106 مگابایت مدت زمان پخش: 8 ساعت زبان: فارسی توضیحات: کتاب صوتی «ژرفای زن بودن» با روایتی گرم، تاثیرگذار و دلنشین می‌شنویم. نویسنده‌ی این کتاب ... ...

اصول حمله ودفاع

اصول حمله ودفاع

حجم فایل : 1.6 MB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 22 بنام خدا (کنفدراسیون فوتبال آسیا) اصول حمله ودفاع R.FalsaFi اصول حمله ودفاع 1-اصول دفاع الف)تاخیرب)پوششپ)تعادل دفاعیج)تراکم دفاعید)کنترل موقعیته)شکل دفاع تیمی منظم R.FalsaFi تاخیر به منظوربازگشت سایربازیکنان ... ...

دریافت فایل : اصول حمله ودفاع
طرح جابر حرکت جانوران

طرح جابر حرکت جانوران

طرح جابر حرکت جانوران طرح جابر حرکت جانوران مناسب برای پایه دوم دبستان به همراه دفتر کارنما با فرمت ورد و قابل ویرایش این فایل کامل و آماده است و جهت ارائه به همکاران فرهنگی میباشد. این نمونه طرح جابر که برای شما تهیه کرده ایم و با قیمت مناسب در دسترس شما قرار ... ...

دانلود رایگان کتاب صوتی پرفروش و کمیاب 48 قانون قدرت رابرت گرین

دانلود رایگان کتاب صوتی پرفروش و کمیاب 48 قانون قدرت رابرت گرین

کتاب 48 قانون قدرت پرفروش‌ترین اثر برای کسانی است که خواهان قدرت هستند یا می‌خواهند خود را در برابر قدرت دیگران تجهیز کنند. رابرت گرین در این کتاب به شما می‌آموزد چگونه در تمام عرصه‌های زندگی قدرتمند شوید حجم 11 مگا بایت پشتیبانی: 09380317800 ... ...

عدالت از دیدگاه نهج البلاغه

عدالت از دیدگاه نهج البلاغه

حجم فایل : 115.2 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 33 عدالت از دیدگاه نهج البلاغه بسم الله الرحمن الرحیم فهرست: تعریف عدلچگونگی واداشتن نفس به عدالتویژگی های عدالتعوامل نیل به ستمگریاقسام ظلم و ستمنشانه های ستمکارانعواقب ظلم و ستماثرات عدالتاهمیت عدالتتوصیه هایی ... ...

شکوفایی علم فیزیک و مکانیک و شیمی در تمدن اسلامی

شکوفایی علم فیزیک و مکانیک و شیمی در تمدن اسلامی

حجم فایل : 382.2 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 15 1 شکوفایی علم فیزیک و مکانیک و شیمی در تمدن اسلامی 2 تهیه کننده: استاد یار حسین اویسی مرکز تربیت معلم شهید رجایی و دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوینWeb: ovicy.blogfa.com Email: hovicy8@yahoo.com 3 ... ...

تناقض و حس آمیزی آرایه ادبی سال سوم انسانی

تناقض و حس آمیزی آرایه ادبی سال سوم انسانی

حجم فایل : 445.6 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 11 بنام خدا آرایه ادبی سال سوم انسانیتناقض و حس آمیزی تناقض: - معنای لغوی: معادل پارادوکس PARADOX در فارسی به معنی «متناقض نما» نیز ترجمه شده است. تعریف تناقض: آوردن دو واژه یا دو معنی متناقض در کلام است به گونه ... ...

طرح جابر هوا

طرح جابر هوا

طرح جابر هوا طرح جابر هوا مناسب برای پایه اول دبستان به همراه دفتر کارنما .بافرمت ورد وقابل ویرایش این فایل کامل و آماده است و جهت ارائه به همکاران فرهنگی میباشد. این نمونه طرح جابر که برای شما تهیه کرده ایم و با قیمت مناسب در دسترس شما قرار داده ایم طرح جابر کلاس اول ... ...

دریافت فایل : طرح جابر هوا
طرح سه بعدی آچار سه نظام دریل

طرح سه بعدی آچار سه نظام دریل

آچار سه نظام چیست؟ در بخش جلوی دریل، قطعه‌ای به نام سه‌نظام وجود دارد که مته را به آن می‌بندند در تراشکاری از سه‌نظام برای بستن قطعات گرد یا چندضلعی برروی ماشین تراش استفاده می‌شود. وسایل بستن قطعهٔ کار برروی ماشین تراش عبارت‌اند از: سه‌نظام، چهارنظام، صفحه نظام، فشنگی، ... ...

دانلود کتاب صوتی گفتگوهای خودمانی به زبان انگلیسی

دانلود کتاب صوتی گفتگوهای خودمانی به زبان انگلیسی

عنوان کتاب: گفتگوهای خودمانی به زبان انگلیسی نویسنده: لارس ام بلودورن مترجم: سعید گرامی، عزیزالله سمیعی گوینده: اعظم حبیبی، داریوش بشارت فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 12 حجم کل فایل ها: 157 مگابایت مدت زمان پخش: 2 ساعت و 53 دقیقه زبان: فارسی توضیحات: کتاب ... ...

سابلیمینال بخشش و رهایی

سابلیمینال بخشش و رهایی

خواص استفاده از سابلیمینال بخشش و رهایی: بخشش دیگران رهایی از افکار آزار دهنده رهایی و آزادی و کینه ها تسلط بر خویشتن و زندگی خویش رهایی و آزادی بازگشت نشاط و شادی در زندگی جایگزین کردن افکار مثبت حتما برای شما هم پیش آمده که یک سری افکار آزار دهنده که مربوط به ... ...

دانلود جزوه فیزیولوژی مغز انسان (pdf)

دانلود جزوه فیزیولوژی مغز انسان (pdf)

عنوان فایل : فیزیولوژی مغز انسان قالب بندی : pdf       دانلود جزوه فیزیولوژی مغز انسان pdf   شرح مختصر : سیستم عصبی مرکزی (Central Nervous System) به عنوان دریافت کننده، پردازش گر و تنظیم کننده تحریکات، کنش ھا و واکنش ھای ارادی و غیر ارادی انسان، در ... ...

حل المسائل کتاب تئوری ماشین و مکانیزم ها، ویرایش چهارم (نسخه Si)، نگارش پناک، شیگلی و یوئیکر

حل المسائل کتاب تئوری ماشین و مکانیزم ها، ویرایش چهارم (نسخه Si)، نگارش پناک، شیگلی و یوئیکر

پاسخ تشریحی تمرین های کتاب تئوری ماشین و مکانیزم ها، ویرایش چهارم، نگارش پناک، شیگلی و یوئیکر با نام انگلیسی: Theory Of Machine And Mechanisms Si Edition solution manual, 4th Ed. by Gordon R. Pennock & Joseph E. Shigley John J. Uicker این مجموعه شامل پاسخ تشریحی تمرین ... ...

اوضاع اجتماعی اقتصادی و فرهنگی ایران در دوران قاجار

اوضاع اجتماعی اقتصادی و فرهنگی ایران در دوران قاجار

حجم فایل : 442.5 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 10 بنام خدا تاریخ ایران وجهان 2 اوضاع اجتماعی اقتصادی و فرهنگی ایران در دوران قاجار اوضاع اجتماعی:جمعیت ایران – 5 تا 6 میلیون نفر – 12- 40 درصد ایلات- 40 درصد روستانشینان- 20 درصد شهر نشین – شهر های مهم – گروه ها ... ...

کنترل کیفی دستگاههای سی تی اسکن

کنترل کیفی دستگاههای سی تی اسکن

حجم فایل : 7.3 MB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 135 کنترل کیفی دستگاههای سی تی اسکن مقدمه آزمون های کنترل کیفی آزمون هاي كنترل كيفي آزمون های بحرانيآزمون های پذيرشآزمون هاي دوره ایآزمون هاي ويژه تعمير و نگهداري آزمون هاي بحراني آزمون هائی هستند که بمنظور ... ...

دانلود کتاب صوتی مهار ناشدنی

دانلود کتاب صوتی مهار ناشدنی

عنوان کتاب: مهار ناشدنی نویسنده: نیک وی آچیچ مترجم: مسیحا برزگر گوینده: امیرمحمد صمصامی فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 20 حجم کل فایل ها: 283 مگابایت مدت زمان پخش: 9 ساعت و 46 دقیقه زبان: فارسی توضیحات: در کتاب مهار ناشدنی – نیک وی آچیچ، قدرت باور نکردنی ایمان ... ...

طرح جابر توربین بادی

طرح جابر توربین بادی

طرح جابر توربین بادی طرح جابر توربین بادی مناسب برای پایه چهارم و پنجم دبستان به همراه دفتر کارنما .بافرمت ورد وقابل ویرایش این فایل کامل و آماده است و جهت ارائه به همکاران فرهنگی میباشد. این نمونه طرح جابر که برای شما تهیه کرده ایم و با قیمت مناسب در دسترس شما ... ...

دریافت فایل : طرح جابر توربین بادی
مسایل رفتاری درشغل نگهبانی

مسایل رفتاری درشغل نگهبانی

حجم فایل : 1.9 MB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 31 درس سمينار در مسايل رفتاريموضوع :مسایل رفتاری درشغل نگهبانی امام علی(ع) نعمتان مجهولتان اﻟﺻﺣﺔ و ألأماندو نعمت ناشناخته است ، سلامتی و امنیت عناوین سمینار تعریفانواع نگهبان وظایف نگهبان ضرورت شغل نگهبانیشیوه ... ...

دانلود کتاب صوتی نظر به درد دیگران

دانلود کتاب صوتی نظر به درد دیگران

عنوان کتاب: نظر به درد دیگران نویسنده: سوزان سانتاگ مترجم: احسان کیانی خواه گوینده: نگار اسماعیلی فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 9 حجم کل فایل ها: 127 مگابایت مدت زمان پخش: 4 ساعت و 19 دقیقه زبان: فارسی توضیحات: سوزان سانتاگ در کتاب صوتی نظر به درد دیگران، ... ...

نمونه سوال آرایش و پیرایش زنانه | پیرایشگر موی زنانه فنی حرفه ای | 2400 سوال با جواب

نمونه سوال آرایش و پیرایش زنانه | پیرایشگر موی زنانه فنی حرفه ای | 2400 سوال با جواب

این مجموعه مناسب برای هنرجویان هنرستان های فنی و کاردانش و همچنین هنرجویان سازمان  فنی و حرفه ای و سایر آموزشگاه ها جهت آمادگی آزمون می باشد فرمت فایل: پی دی اف (PDF) ، تعداد: 2400 سوال با جواب قسمتی از محتوای فایل جهت بررسی شما پیش از خرید در زیر نمایش داده شده ... ...

افزایش قد تضمینی به روش دکتر فیلیپ میلر

روش دکتر میلر برای افزایش قد چیست؟   دکتر فلیپ میلرمحقق سلامت،متخصص درمانهای طبیعی و فوق تخصص جراحی مغز و اعصاب  (سوابق دکتر میلر و علت ابداع این روش برای افزایش قد توسط او) روشی رو ابداع کرد به نام گروتالر داینامیک که با استفاده از ورزش و حرکات کششی خاص بصورت منظم و در ...

طرح جامع اتوکد شهر رشت – تفصیلی

طرح جامع اتوکد شهر رشت – تفصیلی

طرح جامع شهر رشت شامل یک فایل اتوکد لایه باز متشکل از بیش از ۱۰ نقشه کامل بوده و به صورت کامل کلیه اماکن و راههای شهر رشت را شامل می شود.   طرح تفصیلی چیست؟ طرح تفصیلی طرحی است که بر اساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع، نحوه استفاده از زمین های شهری را در سطح محلات مختلف ... ...

نمونه سوال عکاسی دیجیتال | 355 سوال فنی حرفه ای با جواب

نمونه سوال عکاسی دیجیتال | 355 سوال فنی حرفه ای با جواب

این مجموعه مناسب برای هنرجویان هنرستان های فنی و کاردانش و همچنین هنرجویان سازمان  فنی و حرفه ای و سایر آموزشگاه ها جهت آمادگی آزمون می باشد فرمت فایل: پی دی اف (PDF) ، تعداد: 355 سوال با جواب قسمتی از محتوای فایل جهت بررسی شما پیش از خرید در زیر نمایش داده شده ... ...

نمونه سوالات فن ورز شبکه هوایی فنی حرفه ای + جزوه آموزشی فن ورز + جزوه اصول مانور در شبکه

نمونه سوالات فن ورز شبکه هوایی فنی حرفه ای + جزوه آموزشی فن ورز + جزوه اصول مانور در شبکه

نمونه سوالات فن ورز شبکه هوایی تعداد 90 سوال تستی با جواب سه جزوه نایاب و ارزشمند در یک پکیج این مجموعه مناسب برای هنرجویان هنرستان های فنی و کاردانش و همچنین هنرجویان سازمان  فنی و حرفه ای و سایر آموزشگاه ها جهت آمادگی آزمون می باشد   نمونه سوالات فن ورز شبکه هوایی ... ...

نمونه سوالات برق صنعتی درجه 2 فنی حرفه ای | بیش از 370 سوال با جواب

نمونه سوالات برق صنعتی درجه 2 فنی حرفه ای | بیش از 370 سوال با جواب

این مجموعه مناسب برای هنرجویان هنرستان های فنی و کاردانش و همچنین هنرجویان سازمان  فنی و حرفه ای و سایر آموزشگاه ها جهت آمادگی آزمون می باشد فایل های داخل این مجموعه :  مجموعه ی بیش از 370 سوال چهارگزینه ای در خصوص برق صنعتی درجه 2     مناسب برای آمادگی آزمون فنی ... ...

نحوه محاسبه پوشش ایمن سازی

نحوه محاسبه پوشش ایمن سازی

حجم فایل : 1.1 MB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 13 نحوه محاسبه پوشش ایمن سازی سه ماههشش ماهه نه ماهه دوازده ماهه فرمول محاسبه پوشش ایمن سازی 3 ماهه شهرستان تعداد کودکان واکسینه شدهجمعیت هدف(کودکان زیر یکسال) 123 100 × × فرمول محاسبه پوشش ایمن سازی6 ماهه شهرستان ... ...

برسی آلیاژهای مس-نیکل

برسی آلیاژهای مس-نیکل

چکیده در این مقاله ما به بررسی ریز جزئیات آلیاژ مس-نیکل می پردازیم که این بررسی ها شامل نمودار تعادل، خواص الیاژ(خواص فیزیکی،مقاومت الکتریکی،خواص مکانیکی،حدخستگی، مقاومت در برابر خوردگی) ساخت و پردازش، ذوب، ریخته گری، عملیات حرارتی و ماشینکاری میپردازیم و برای شناخت هر ... ...

دانلود پاورپوینت مديريت و تشكيلات كارگاهي

دانلود پاورپوینت مديريت و تشكيلات كارگاهي

  قسمتی از متن............... •تاريخچه تكوين بارچارت به دوران جنگ جهاني اول ميرسد ؛ جائيكه يك آمريكايي به نام هنري گانت براي نخستين بار بارچارت را براي برنامه‌ريزي و كنترل پروژه‌هاي موسسه كشتي‌سازي‌اش بكار برد . به پاسداشت اين اقدام نام گانت قبل از عنوان بارچارت تداعي ... ...

نشریه دهه فجر

نشریه دهه فجر

بسم الله الرحمن الرحیم نشریه جشن انقلاب تقدیم به فعالان فرهنگی نشریه دهه فجر بصورت لایه باز در 8 صفحه با مطالب جذاب و آموزنده و همچنین با طراحی فوق العاده دلنشین می تواند لحظات جذابی را برای خواننده ایجاد نماید.با توجه به لایه باز بودن می توانید متن و عکس را حذف و مطالب ... ...

دریافت فایل : نشریه دهه فجر

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

مرجع دانلود انواع فایل ها و پکیج های آموزشی، پایان نامه و مقالات دانشگاهی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما