مرجع دانلود انواع فایل ها و پکیج های آموزشی، پایان نامه و مقالات دانشگاهی

محل لوگو

نظرسنجی سایت

سلام دوست گرامی، از چه طریقی با ما آشنا شدید؟ بابت نظر ارزشمندتون سپاسگزاریم

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 39
  • بازدید دیروز : 43
  • بازدید کل : 1014417

دانلود مقاله روانشناسی علل فرار نوجوانان از خانه


دانلود مقاله روانشناسی  علل فرار نوجوانان از خانه

دانلود مقاله روانشناسی علل فرار نوجوانان از خانه

 

فهرست صفحه

مقدمه……………………………………………………………….. 1

فصل اول نوجوانان

مبحث اول :

تعريف نوجوانان …………………………………………….. 5

مبحث دوم :

تحليل كارشناسي ……………………………………………. 10

فصل دوم :

خانواده

مبحث اول :

اهميت خانواده ……………………………………………... 13

مبحث دوم :

ضرورت بازسازي نهادهاي اجتماعي ………………………... 23

مبحث سوم :

آمار به دست آمده ………………………………………….. 29

فصل سوم :

علل فرار نوجوانان

مبحث اول :

عوامل موثر در فرار …………………………………………. 31

مبحث دوم :

فقر …………………………………………………………... 37

مبحث سوم :

طلاق ………………………………………………………… 44

مبحث چهارم :

اختلافات خانوادگي ………………………………………… 48

فصل چهارم :

تحليل بزهكاري

مبحث اول :

عوامل بزهكاري اطفال ……………………………………... 51

مبحث دوم :

كانون اصلاح و تربيت ………………………………………. 55

مبحث سوم :

سياست هاي قضايي در خصوص نوجوانان …………………. 57

مبحث چهارم :

فرار از خانه به تنهايي جرم نيست ……………………………64

فصل پنجم :

نتيجه

مبحث اول :

راه چاره كدام است ؟……………………………………… 66

فهرست منابع ……………………………………………………………… 67

مقدمه :

همه مي خواهند جواناني برومند و شايسته داشته باشند كه به آنها افتخار كنند جهت حركت دين و مذهب ، اخلاق ، روانشناسي و ساير علوم در حيطه ارتباطات و اخلاقيات و سنن و آداب و رسوم اجتماعي و ديدگاه كلي حاكم بر خانواده نيز در همين راستا و براي نيل به اين مقصود است اما متاسفانه مي بينيم كه همه اين تلاشها و كوششها براي برآوردن اين خواست و آرزو كافي نيست . آمار وحشتناك زندانيان ، افزايش اعتياد و جرم و بزهكاري ، افزايش باندهاي فساد ، فرار دختران از خانه ، روابط نا مشروع و لجام گسيخته بين نسلهاي جوان همه و همه شاهد اين مدعا است .

خانواده ، اولياي مدرسه ، مربيان تربيتي ، سخنوران مذهبي ، مشاوران مدارس همه دست اندركار تربيت نسل جديد هستند اما ظاهراً تربيت است و نتايج برعكس مي دهد . دين ستيزه خزنده در سطح مدارس ، نتيجه تعبير خاص و تحميل گرايانه از دين و توسل به خشونت و زور در امور پرورشي است . به اين مسائل بايد فرزند سالاري ، از بين رفتن ارزش كار و تحريف معناي آن ، ساعات زياد بيكاري نسل جوان و زياده خواهي و رايگان خواهي و مطالبت زياده از حد بعضي از جوانان و بسياري مسائل ديگر فرهنگي و اجتماعي را افزود .

پدري كه تمام ساعات روز را خارج از منزل است ، مادري كه تند خو و عصبي مزاج است نمي تواند با نوجوان و جوان خود ارتباط دوستانه متقابلي داشته باشد . فرزندان همواره نيازمند محبت هستند و بسياري از خودكشي ها ، فرار از خانه ها ، تظاهر به بيماريها و به منظور جلب محبت خانواده صورت مي گيرد به خصوص در مورد مادران كه مظهر مهر الهي و محبت و عشق و صفا در خانواده هستند .

مادري كه دائم با گله و شكايت محيط خانه را بر مي آشوبد با سخن چيني بين اعضاء خانواده و پدر ، رابطه بين آنها را به هم مي زند و غم و غصه و افسردگي فرزندانش را به عنوان يك زنگ خطر نمي بيند و درك نمي كند نمي تواند يك مادر كامل باشد .

كادر فهميده و خردمند از رنج و محروميت هاي زندگي خود براي فرزند سخن نمي گويد و از زندگي يك تصور سياه و زشت نمي سازد بلكه او را با خوبيها و اميدها آشنا كرده به لطف و محبت خدا اميدوار و او را در مسير رشد و تكامل به سوي يك آينده زيبا قرار مي دهد ، سن بلوغ ، سن زندگي طوفاني است .

جوان يك آتشفشان در حال جوشش يك اقيانوس پر تلاطم مي ماند . در اين شرايط روحي نصيحت و حرف مثل خس و خاشاك يا قايق كوچكي است كه در اولين مواجهه با امواج طوفاني در هم شكسته و نابود مي شود . براي ارتباط برقرار كردن با اين جوان بايد ابتدا خشم و خروش او را كنترل كرد و با او با محبت و عاطفه ، با صميميت ، با هر مادرانه و با شخصيت دادن در اجتماع و خانواده آرامش بخشيد يك درياي آرام در يك نسيم و آفتاب ملايم و در موقعيت مكاني و زماني مناسب بهترين موقعيت براي قايقراني و ماهيگيري است . به فرزندانمان بفهمانيم كه آنها مايه اميد و شادي و نشاط ما هستند نه موجوداتي مزاحم و سربار زندگي .

طبق دستورات معصومين ابتدا به آنها درآمد داشتن و استقلال و خود كفايي و فرد مقيدي بودن براي جامعه را آموزش دهيم و بعد شيوه خرج كردن و طلبكار بودن و انتظارات رويايي داشتن . اگر آنها سختي و لذت كار را بچشند هرگز دنبال هوا و هوس و ناهنجاريها و ضد ارزشها نخواهند رفت از سپردن كارها و مسئوليتها به آنها نهراسيم كاري كنيم كه خود را باور كنند . استعداد خدادادي خود را بشناسند و در جهت شكوفايي آن گام بردارند.

زندگي زيباست به آنها كمك كنيم تا زيبائيهاي واقعي آن را بشناسند و از زشتي هاي آن روبرگردانند زشتي هايي كه از رفتقت ها و دوستي با افراد ناباب و به خاطر كم محبتي خانواده روي مي دهد .

( اينك كه براي ما هر اميدي به نوميدي مبدل گشته است ، خداوندگار را نگر كه به جاي ما فرشتگان مطرود و در به در شده دل به مسرتي تازه خوش كرده و به آفريدن آدمي پرداخته و به خاطر وي جهاني تازه آفريده است !

پس اي اميد بدرود باش و اي ترس تو نيز مرا ترك كن و اي پشيماني از من دوري گزين!

در من كه سرچشمه خوبي خشكيده است تو اي بدي و پليدي به جاي خوبي و خير جايگزين باش . زيرا چون تو باشي . قلمرو آفرينش را با يزدان دو بخش خواهم كرد و من بر تيمي از آن فرمانروايي خواهم كرد .

شايد از آن تيم كه خاص پروردگار است بخشي نيز بهره من گردد .

چنانكه خواهد شد و ديري نمي پايد كه اين جهان نو ، و اين آدميان بر تسلط من آگاهي خواهند يافت . )

« ميلتون »

منظومه چهارم گفتگوي شيطان

از بهشت گمشده .

بزهكاري مجموعه جرائمي است كه در زمان و مكان معين به وقوع مي پيوندد .

كتله دانشمند بلژيكي اولين كسي است كه با بررسي آمارهاي مختلف ، اثرات عوامل طبيعي و اجتماعي را مورد تحقيق قرار داده معتقد است كه بزهكاري ، پديده اي است كه بدون توجه به بزهكار مي توان آن را مورد مطالعه قرار داد . به عقيده او ازدياد و تقليل جرائم و تغييرات احتمالي انواع بزه ها را از لحاظ زمان و مكان ، با توجه به عوامل اجتماعي ، اقتصادي ، سياسي و مذهبي بايستي بررسي كرد . براي ارائه علمي بزهكاري، تعداد كل جمعيت كيفري يك منطقه و جمعيت كل همان منطقه هم مقايسه مي شود و ميزان كاهش و يا افزايش بزهكاري با توجه به چند درصد از مقايسه آمارها به دست مي آيد .

تعريف نوجوان :

نوجواني : يك دوره در توسعه شخصيت فرد انسان بين آغاز بلوغ كامل ، اغلب به عنوان مترادف با دوره جواني خوانده مي شود و معمولاً اين دو را بين سنين 10 تا 18 سالگي مي دانند .

جواني : دوره اي از زندگي انسان كه بعد از سالها نوجواني مي رسد و از سنين 18 تا 25 سالگي است برخي اين دو را از سنين 15 تا 25 سالگي مي دانند .

در اين دو دوره از زندگي يعني نوجواني و جواني انسان تحت شرايط روحي و رواني خاصي قرار دارد كه خواسته ها و انتظارات و شخصيت او را تحت تاثير قرار مي دهد و محيط اطراف و جو خانوادگي تاثير بسزايي در روحيات فرد دارد .

شكل دادن الگوهاي سالم از آغاز دوران نوجواني ، بسيار آسانتر از تغيير دادن الگوهاي رفتاري مخاطره آميزي است كه پيش از اين شكل گرفته است .

ارتباط مداوم ، مثبت و عاطفي با يك فرد بزرگسال مهربان ، به جوانان احساس امنيت و اطمينان مي بخشد .

نيازهاي عميق عاطفي كه برخي از دختران را به فرار و افتادن در دام حوادث سوق مي دهد . فرار ، نوعي اعتراض ساده دلانه دختران سرگردان ، به وضع موجود در خانواده است و تمناي محبتي كه از آنها دريغ كرده اند ، همانگونه كه خودكشي هاي زنانه و دخترانه فريادي خاموش براي جلب توجه همسر يا والدين به شمار مي آيد . در بعضي خانواده ها والدين توجهي به اين نياز فرزندان ، بويژه دختران نوجوان خود ندارند و گمان مي كنند كه با تامين خوراك و لباس ، پوشاك و مسكن و رفع ديگر نيازهاي مادي آنها ، از قبيل هزينه تحصيل و جهيزيه وظيفه خود را در قبال اين تشنگان مهر و عاطفه ، انجام مي دهند ، چنين والديني دختران خود را در چهار چوب تصورات دوران جواني خود مي خواهند مطيع و سر به راه باشند نمره خوب بگيرند . جز مسير مدرسه و خانه، راه ديگري نشناسند و لحظه اي از نگاه تيز بين و سختگيرانه شان دور نمانند …..

ولي غافل از اينكه نوجوانان نيازهاي ديگري هم دارند . تفريح و سرگرمي و نشاط مي خواهند ، محبت و توجه مي خواهند ، دوست دارند ، پدر و مادر را نه چون نظاره گري عادي از احساس بلكه همدم و مونس غمخوار و مهربان ببيند تا در رويارويي با يك مشكل فردي و اجتماعي بتوانند بدون هيچ دلهره و نگراني با پدر و مادر درد دل كنند و راه چاره اي بجويند .

پدر و مادر بايد به اين نكته توجه كنند هر مشكلي كه براي نوجوان به وجود مي آيد ، وي علت آن را از جانب پدر و مادر خود مي داند .

نوجوان ممكن است بعضي از راهنمايي ها و توصيه ها را قبول كند و بعضي از آنها را رد كند . اين قسمتي از رشد فكري دوران جواني است .

پدر و مادر بايد بدانند تغيير خلق و خوي نوجوانان كاملاً طبيعي است .

اين تغيير مربوط به عوامل مختلف و هيجاني است كه در اين سنين وجود دارد .

در اين سن نوجوان اشتباه مي كند و به اشتباه خود پي مي برد و تجربه مي آموزد .

دوران نوجواني زماني بين دوره كودكي و بزرگسالي است . در اين مرحله فرزند شما از حالت كودكي بيرون آمده و نوجوان شده است .

در اين دوران نوجوان به سرعت رشد مي كند بطوري كه قد دختران شما ناگهان افزايش مي يابد و ظاهر او به شكل خانمي در مي آيد . يا موهايي در صورت پسر شما ظاهر مي شود و عظلات او قوي و صداي او تغيير مي كند .

غير از رشد جسمي ، تغييرات مهمي در اين دوره اتفاق مي افتد كه به تعبير عده اي تولد جديد ناميده مي شود و عبارت است از :

1- رشد سريع جسمي 2- رشد رواني 3- رشد جنسي 4- رشد اجتماعي

5- تحصيل و دانش آموختن 6- تغذيه 7- مسائل و مشكلات دستگاه تناسلي

دوران نوجواني دوران بسيار پيچيده و مشكلي است بطوري كه نوجوان اعتراض مي كند و ادعاهايي دارد . پدر و مادر بايد بدانند كه اين دوران زودگذر است زيرا نوجوان دوران كودكي را پشت سر گذاشته و وارد مرحله جواني شده است . او مي خواهد از حالت تابع بودن به حالت استقلال برسد . بعضي از نوجوانان از اين مرحله به سادگي و راحتي مي گذرند و هم پدر و مادر هم نوجوان مشكلي ندارند ولي بعضي از مواقع ممكن است حالت هيجان ، برخورد و تمرد به وجود آيد كه اين مرحله براي نوجوان و پدر و مادر بسيار مشكل خواهد بود . بنابراين پدر و مادر بايد در نظر داشته باشند كه هر نوجواني با نوجوان ديگر تفاوت دارد . همانطور كه هر نوجواني از نظر رشد جسمي با نوجوان ديگر متفاوت است از نظر رشد رواني هم با نوجوانان ديگر متفاوت است .

مسأله مهم اوايل دوران نوجواني اين است كه او به طور طبيعي عطش به دست آوردن استقلال و شخصيت دارد . بدين معني كه خود را از خانواده مستقل پندارد و در نتيجه رابطه او با خانواده دچار آشفتگي مي شود . در اين موقع تمايل پيدا مي كند كه تنها باشد و خود را از والدينش كه سعي مي كنند با او نزديك باشند دور مي كند .

از طرف ديگر بعضي از پدر و مادرها اوايل جواني براي فرزند خود محدوديت قايل مي شوند و تصور مي كنند چون او جوان است تجربه كافي ندارد ، ولي اين محدوديت بر خلاف ميل نوجوان است و در نتيجه فرد نوجوان به همجنس خود رو مي آورد و با همسالان و همجنسان خود رفاقت و دوستي مي كند و به محيط خارج از خانواده به شدت علاقمند مي شود و رابطه خود را با پدر و مادر به حداقل مي رساند .

رسول اكرم (ص)مي فرمايند :

« فرزند در هفت سال اول عمر خود فرمانروا ، در هفت سال دوم بنده و فرمانبر ، در هفت سال سوم وزير خانواده است »

پدر و مادر بايد نوجوان خود را به منزله وزير خانه خود بدانند و با او در امور خانواده مشورت كنند و استقلال و شخصيت به او بدهند و در استقلال يافتن به او كمك كنند .

پدر و مادر هيچگاه نبايد فرزندان نوجوان خود را تحقير كنند و با تندي و خشونت با او رفتار كنند .

نوجوان در دوران بلوغ خود بيشتر از همه عمر به توجه و پذيرش نياز دارد ، حق رأي دادن به نوجوان به او شخصيت و استقلال مي دهد ، ولي استقلال دادن به جوان و تكريم شخصيت او به معني آزاد گذاشتن او در تمام اعمالش نيست ، زيرا بعضي از نوجوانان چون تجربه كافي ندارند ممكن است در معرض خطر قرار گيرند ، بنابراين پدر و مادر در حالي كه به نوجوان خود استقلال و شخصيت مي دهند نبايد بدون چون و چرا تسليم خواسته هاي او شوند بلكه بايد او را در جهات مختلف راهنمايي كنند تا فرزند نوجوان آنها خود درك كند كه والدينش صلاح او را مي خواهند و از او حمايت مي كنند .

نوجوان ممكن است با اندك چيزي متأثر شود ، يك كلمه ، يك كنايه مي تواند او را به طور عميق متأثر كند .

رسول اكرم (ص) به حضرت علي (ع) مي فرمايند :

« از رحمت الهي بي نصيب مي شوند ، پدر و مادري كه بر اثر بدي رفتار و گفتار خود باعث انحراف فرزند خويش شوند به گونه اي كه آن فرزند از چشم پدر و مادر بيفتد . »

تحليل كارشناسان :

جوانان هيجان طلب و نوجو هستند و اگر در جامعه خودشان الگوي مناسبي پيدا نكنند يا جامعه روي اين مسأله كار نكرده باشد ، قاعدتاً به سمت معيارهايي كه رسانه هاي بيگانه تبليغ مي كنند گرايش مي يابند . بع عنوان مثال به ورزش و تفريخ دختران اشاره مي كنيم . ورزش براي بانوان جامعه ما به مكان هاي خاص محدود مي شود اما يك دختر نوجوان دوست دارد در پارك تنيس بازي كند و يا دوچرخه سواري كند و شور و نشاط جواني را تخليه كند و همين محدوديتها باعث شده كه برخي از دختران با تيپ پسرانه مفري پيدا كنند و در مدت كوتاهي به خواسته هايشان برسند ، غافل از اين كه ممكن است در اين مسير به دام خلافكاران بيافتند در نهايت به هزاران آلودگي دچار شوند .

نابساماني خانواده ها را هم بايد به عنوان يكي از علل مبدل پوشي دختران عنوان كرد . چون بچه ها در شرايط بي سرپرستي و يا كمبود عواطف خانوادگي گرفتار احساس پوچي مي شوند و در اين حالت ممكن است دست به هر كاري بزنند عده اي از اين دختران هم مي گويند كه خانواده هايشان فرهنگ پسر خواهي دارند و به همين علت به سرگشتگي رسيده اند .

به دختران نوجواني بر مي خوريم كه به خاطر سختگيري هاي بيش از حد خانواده ها اقدام به فرار و مبدل پوشي كرده اند از نظر روانشناسي اين موضوع كه چطور ممكن است يك دختر خودش را پسر تلقي كند قابل توجه است در بسياري از مواردي كه با آن برخورد مي كنيم پي مي بريم كه بين بچه ها و والدين آنها رابطه صميمي وجود ندارد . جالب اينجا است كه اين پدر و مادرها تصور مي كنند كه همه چيز را براي بچه ها مهيا كرده اند اما وقتي هنگام مشاوره راهكارهايي به آنها پيشنهاد مي شود مي پذيرند كه نيازهاي نوجوانان و جوانان فقط ابزارهاي مادي نيست .

اين امر نشان دهنده لزوم آموزش خانواده ها است .

خانم زهر ترابي (روانشناس) مي گويد : (1)

عامل عمده تيپ پسرانه زدن دختراني كه من با آنها در ارتباط بوده ام ، فراز از منزل بوده است . دختراني كه چه با نقشه قبلي و چه با يك تصميم آني از خانه فرار مي كنند. وقتي وارد اجتماع مي شوند به خاطر احساس بي امنيتي به شكل و قيافه پسرانه در مي آيند اگر هم علت اين كار را از آنها بپرسند ، مي گويند اين كار را كرديم كه امنيت داشته باشيم در حقيقت يك دختر نمي تواند شب ها در پارك يا توي كارتون بخوابد و احساس امنيت كند .

عده ديگر از اين دختران عنوان مي كنند كه از قيد و بند خانه و اجتماع خسته اند و از اين طريق احساس آزادي بيشري مي كنند آنها ادعا مي كنند كه در جامعه ما بد برخورد مي شود و چون اكثراً با دوستان ناباب معاشرت دارند ترجيح مي دهند شكل و شمايل پسرانه داشته باشند تا كسي مزاحم آنها نشود .

اما در مورد دختران فراري اين مسئله فرق مي كند . اين دختران اغلب نوجوانان شهرستاني هستند و وقتي وارد شهرهاي بزرگ مي شوند احساس ناامني و بي پناهي مي كنند و اتفاقاً در ترمينال ها افرادي سودجو در كمين آنها هستند و در نهايت اين دختران را به جاهايي كه خودشان (مكان) نام دارند مي برند و سر از ناكجا آباد در مي آوردند .

يك فراري براي اينكه زندگيش بگذرد ، مجبور مي شود تن به هر كاري بدهد و از طرف ديگر چون از بازخواست والدين مي ترسد روي بازگشت به خانه را هم ندارد .

از طرف ديگر چنين دختراني به دليل فراري بودن مي ترسند گرفتار قانون شوند لذا اقدام به مبدل پوشي مي كنند و به صدها عمل خلاف ديگر دست مي زنند .

درد دل كردن ، گر چه نوعي خرد و فرزانگي عاميانه به شمار مي رود ، ولي ارزش بسيار زيادي دارد و سبك كردن قلب رنج ديده داروي بسيار مفيدي است .

وقتي نوجوان راجع به افكاري كه آزارش مي دهد حرف بزند آرامش پيدا مي كند و اين كار فوايد طبي سومندي در بر دارد .

گاهي ممكن است ، احساس يأس و درماندگي در نوجوان مخفي باشد . در اين صورت ظاهراً به نظر مي رسد كه شخص پر از اميد و آرزوست و براي بهتر شدن زندگي اش نقشه مي كشد ، تلاش مي كند و دائماً در جنب و جوش است . اما بايد دانست كه محرك اين تلاشها ، اميد . يا فعال بودن نيروهاي حياتي و سازنده‌ي وجود او نيست . بلكه چنين تلاشهايي براي فراز از ناراحتي ها و رنج هاي دروني است .

فرار از منزل طبق آمار به دست آمده بيشتر در مورد دختران نوجوان صدق مي كند زيرا اينان داراي روحيه حساس تر و لطمه پذير تري هستند و دختران نوجوان نسبت به پسران مقاومت كمتري در برابرمشكلات خانوادگي و … دارند .

اهميت خانواده :

شناخت نيازها و استعدادهاي فرزندان بعهده والدين بوده و هر گونه وظيفه غير اصولي و فاقد شناخت تربيتي ، مسير انحرافي را بدنبال دارد . شخصيت ضد اجتماعي در هر فرد معلول خانواده ايست در هم شكسته و روابط تيره خانواده مي باشد .

اهميت خانواده بعنوان يك نهاد اجتماعي مساله اي غير قابل ترديد است تاثير خانواده در كانون و جنبه هاي سازندگي ، فرهنگي ، اجتماعي و اخلاقي بسيار مهم بوده و يكي از مهمترين نهادهاي اجتماعي خانواده است و اولين محيطي كه كودك به تدريج از روشهاي اجتماعي بهره مند مي شود و استعدادهاي آنان به مرحله بلوغ و ظهور مي رسد و پرورش و شكوفايي مي شود .

خانواده وسيله تامين ارزش محبت ميان زن و مرد و فرزندان است كه به طريق اجتماعي پسند با يكديگر همكاري پيدا مي كنند بعلاوه سبب ايجاد روحيات و حالات خاص در كودكان مي گردد . خانواده از هر نوع و صورتي كه باشد داراي تعهداتي و وظايفي در قبال خود ، آفريدگار خويش ، كودكان و نوجوانان و اجتماع مي باشد و شكي نيست كه آنان در برابر انجام اين تعهدات مسئوليت دارند ، خانواده محل امن و جاي دلگرمي ، فضاي تبادل و تفاهم و محيط صفا و صميميت است .

فهرست منابع

1- دكتر دانش ( تاج زمان ) . مجرم كيست . جرم شناسي چيست . انتشارات كيهان سال 1381

2-ريموند گسن . ترجمه دكتر كي نيا ( مهدي ) جرم شناسي نطري . انتشارات مجد – سال 1374

3- روزنامه خراسان

4- دكتر كي نيا (مهدي) مباني جرم شناسي . انتشارات دانشگاه تهران – سال 1370

5- ماهنامه آموزش دادگستري استان تهران . قضاوت . ش 54

6- ماهنامه حقوقي ، فرهنگي ، اجتماعي ، دادرسي ش 203

7- ماهنامه اطلاع رساني . روانشناسي . ش 75

8- نشريه داخلي قوه قضائيه ، مأوي

9- نشريه سازمان بازرسي كل كشور . ديده ش 193

10- هفته نامه خبري دوستان

 

تعداد صفحات:65

متن کامل را می توانید دانلود نمائید چون فقط تکه هایی از متن در این صفحه درج شده (به طور نمونه) و ممکن است به دلیل انتقال به صفحه وب بعضی کلمات و جداول و اشکال پراکنده شده یا در صفحه قرار نگرفته باشد که در فایل دانلودی متن کامل و بدون پراکندگی با فرمت وردwordکه قابل ویرایش و کپی کردن می باشند موجود است.


مبلغ قابل پرداخت 34,600 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

پکیج حرفه ای کسب درآمد میلیونی ( تضمینی و تست شده)

پکیج حرفه ای کسب درآمد میلیونی ( تضمینی و تست شده)

بسم الله الرحمن الرحیم ✓آپـدیـت جـدیـد فروردین مـاه ۱۴۰۳✓  **کسب درآمد از اینترنت روزانه تا ۲/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان تضمینی و تست شده** ☆☆آموزش صفر تا صد کسب درآمد اینترنتی بالای ۵۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان ماهانه، پشتیبانی ۲۴ ساعته ۷ روز هفته، ۱۰۰%حلال شرعی، کاملاً واقعی و ... ...

نمونه سوالات اکسل همراه با جواب pdf

نمونه سوالات اکسل همراه با جواب pdf

نمونه سوالات اکسل با جواب pdf دارای 164 سوال ویرایش و آپدیت شده میباشد . سوالات گلچین شده از بهترین و پر تکرارترین سوالات صفحه گسترده اکسل در آزمونهای استخدامی و فنی و حرفه ای است . آکادمی آی تی ویزیت را هر شش ماه یک بار آپدیت و بروز آوری میکند . ویژگیهای pdf نمونه سوالات ... ...

نمونه سوالات انباردار رشته حسابداری فنی حرفه ای | کاردانش  با جواب

نمونه سوالات انباردار رشته حسابداری فنی حرفه ای | کاردانش با جواب

این مجموعه مناسب برای هنرجویان هنرستان های فنی و کاردانش و همچنین هنرجویان سازمان  فنی و حرفه ای و سایر آموزشگاه ها جهت آمادگی آزمون می باشد  مجموعه شامل 4 فایل PDF با بیش از 120 سوال به همراه جواب می باشد قسمتی از محتوای فایل جهت بررسی شما پیش از خرید در زیر نمایش داده ... ...

طرح جابر اعضای میوه ای شکل بدن

طرح جابر اعضای میوه ای شکل بدن

طرح جابر اعضای میوه ای شکل بدن طرح جابر اعضای میوه ای شکل بدن مناسب برای پایه اول دبستان با فرمت ورد وقابل ویرایش این فایل کامل و آماده است و جهت ارائه به همکاران فرهنگی میباشد. این نمونه طرح جابر که برای شما تهیه کرده ایم و با قیمت مناسب در دسترس شما قرار داده ... ...

دانلود کتاب صوتی ژرفای زن بودن

دانلود کتاب صوتی ژرفای زن بودن

عنوان کتاب: ژرفای زن بودن نویسنده: مورین مورداک مترجم: سیمین موحد فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 17 حجم کل فایل ها: 106 مگابایت مدت زمان پخش: 8 ساعت زبان: فارسی توضیحات: کتاب صوتی «ژرفای زن بودن» با روایتی گرم، تاثیرگذار و دلنشین می‌شنویم. نویسنده‌ی این کتاب ... ...

دانلود رایگان کتاب صوتی پرفروش و کمیاب 48 قانون قدرت رابرت گرین

دانلود رایگان کتاب صوتی پرفروش و کمیاب 48 قانون قدرت رابرت گرین

کتاب 48 قانون قدرت پرفروش‌ترین اثر برای کسانی است که خواهان قدرت هستند یا می‌خواهند خود را در برابر قدرت دیگران تجهیز کنند. رابرت گرین در این کتاب به شما می‌آموزد چگونه در تمام عرصه‌های زندگی قدرتمند شوید حجم 11 مگا بایت پشتیبانی: 09380317800 ... ...

عدالت از دیدگاه نهج البلاغه

عدالت از دیدگاه نهج البلاغه

حجم فایل : 115.2 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 33 عدالت از دیدگاه نهج البلاغه بسم الله الرحمن الرحیم فهرست: تعریف عدلچگونگی واداشتن نفس به عدالتویژگی های عدالتعوامل نیل به ستمگریاقسام ظلم و ستمنشانه های ستمکارانعواقب ظلم و ستماثرات عدالتاهمیت عدالتتوصیه هایی ... ...

پکیج کسب درآمد میلیونی ( تضمینی و تست شده)

بسم الله الرحمن الرحیم  *کسب درآمد از اینترنت روزانه ۲،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان تضمینی و تست شده*  آپدیت جدید آبان ۱۴۰۲  ((آموزش صفر تا صد کسب درآمد اینترنتی بالای ۵۰،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان ماهانه، پشتیبانی ۲۴ ساعته ۷ روز هفته، ۱۰۰%حلال شرعی، کاملاً واقعی و تست ...

کاربرد ریاضی و آمار در محاسبات بیمه ای

کاربرد ریاضی و آمار در محاسبات بیمه ای

حجم فایل : 59.3 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 26 بنام خدا کاربرد ریاضی و آمار در محاسبات بیمه ای ریاضیات به دو شاخه تقسیم می شود:ریاضیات محضریاضیات کاربردیدر سالهای اخیر حوزه های جدیدی به این تقسیم بندی اضافه شده است از جمله آموزش ریاضیات و ریاضیات مالی ... ...

طرح جابر برگ

طرح جابر برگ

طرح جابر برگ طرح جابر برگ، یک پروژه علمی تحقیقاتی است که تقریبا از سال 1394 در مدارس ابتدایی پایه اول تا ششم انجام میگیرد. نام این طرح برگرفته از اسم دانشمند مشهور ایرانی ، جابر بن حیان،که ملقب به پدر علم شیمی می باشد. گرچه والدین بسیاری از دانش آموزان با این طرح آشنا هستن ... ...

دریافت فایل : طرح جابر برگ
کتاب از سیر تا پیاز بازاریابی شبکه ای

کتاب از سیر تا پیاز بازاریابی شبکه ای

نام کتاب : از سیر تا پیاز بازاریابی شبکه ای نویسنده : زیگ زیگلار مترجم : زینب فرجی و مصطفی عابدینی فرد فرمت : pdf ... ...

طرح جابر حرکت جانوران

طرح جابر حرکت جانوران

طرح جابر حرکت جانوران طرح جابر حرکت جانوران مناسب برای پایه دوم دبستان به همراه دفتر کارنما با فرمت ورد و قابل ویرایش این فایل کامل و آماده است و جهت ارائه به همکاران فرهنگی میباشد. این نمونه طرح جابر که برای شما تهیه کرده ایم و با قیمت مناسب در دسترس شما قرار ... ...

دانلود جزوه ی تحلیل سازه 1 مهندس طاحونی  دانشگاه صنعتی امیر کبیرpdf

دانلود جزوه ی تحلیل سازه 1 مهندس طاحونی دانشگاه صنعتی امیر کبیرpdf

عنوان:دانلود جزوه ی تحلیل سازه 1 مهندس طاحونی pdf حجم فایل:عالی نوع فایل:pdf تعداد صفحات:112صفحه کیفیت فایل:عالی توضیح مختصری در مورد تحلیل سازه: تحلیل سازه، فرآیند محاسبه و تعیین اثرات بارها و نیروها بر روی یک سازه، ساختمان یا یک شیء است. تحلیل سازه از اهمیت زیادی ... ...

طرح جابر رسانا نارسانا

طرح جابر رسانا نارسانا

طرح جابر رسانا نارسانا طرح جابر رسانا نارسانا مناسب برای پایه چهارم و پنجم دبستان به همراه دفتر کارنما .بافرمت ورد وقابل ویرایش این فایل کامل و آماده است و جهت ارائه به همکاران فرهنگی میباشد. این نمونه طرح جابر که برای شما تهیه کرده ایم و با قیمت مناسب در دسترس شما قرار ... ...

دانلود پاورپوینت هوش تجاری (نسخه کامل)

دانلود پاورپوینت هوش تجاری (نسخه کامل)

عنوان: هوش تجاری فرمت فایل: ppt تعداد اسلاید ها: 146 زبان: فارسی دسته بندی: علوم انسانی، علوم اقتصادی چکیده: سیستم های هوشمند: - هوشمندی، قابليت دنبال کردن هدف به همان روشی است، که انسان دنبال می کند. - يک سيستم هرچه به انسان نزديکتر باشد، هوشمندتر است. - سيستم ... ...

MTI

MTI

حجم فایل : 535.9 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 14 بنام خدا MTI مقدمه: MTI : Moving Target Indication آشکار ساز اهداف متحرک در رادار های موج پیوسته(CW) با استفاده از تغییر فرکانس دوپلر در یک هدف متحرک میتوان سرعت نسبی این هدف را مشخص کرد. که ما این ویژگی را ... ...

دریافت فایل : MTI
كتاب تاريخ ايران ايلاميها و آريايي ها تا پايان دوره هخامنشي

كتاب تاريخ ايران ايلاميها و آريايي ها تا پايان دوره هخامنشي

حجم فایل : 5.4 MB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 364 بنام خدا كتاب تاريخ ايران ايلاميها و آريايي ها تا پايان دوره هخامنشي تاريخ ايران ايلاميها وآريايها تا پايان دوره هخامنشي جغرافياي طبيعي ايران مرزهاي طبيعي ايران:در شمال‌ ‌ رود ارس‌ در ميان‌ جمهوري‌ آذربايجان‌ ... ...

طرح جابر هوش مصنوعی

طرح جابر هوش مصنوعی

طرح جابر هوش مصنوعی طرح هوش مصنوعی مناسب برای پایه چهارم و پنجم دبستان به همراه دفتر کارنما .بافرمت ورد وقابل ویرایش این فایل کامل و آماده است و جهت ارائه به همکاران فرهنگی میباشد. این نمونه طرح جابر که برای شما تهیه کرده ایم و با قیمت مناسب در دسترس شما قرار داده ایم طرح ... ...

دریافت فایل : طرح جابر هوش مصنوعی
طرح جابر هوا

طرح جابر هوا

طرح جابر هوا طرح جابر هوا مناسب برای پایه اول دبستان به همراه دفتر کارنما .بافرمت ورد وقابل ویرایش این فایل کامل و آماده است و جهت ارائه به همکاران فرهنگی میباشد. این نمونه طرح جابر که برای شما تهیه کرده ایم و با قیمت مناسب در دسترس شما قرار داده ایم طرح جابر کلاس اول ... ...

دریافت فایل : طرح جابر هوا
سابلیمینال بخشش و رهایی

سابلیمینال بخشش و رهایی

خواص استفاده از سابلیمینال بخشش و رهایی: بخشش دیگران رهایی از افکار آزار دهنده رهایی و آزادی و کینه ها تسلط بر خویشتن و زندگی خویش رهایی و آزادی بازگشت نشاط و شادی در زندگی جایگزین کردن افکار مثبت حتما برای شما هم پیش آمده که یک سری افکار آزار دهنده که مربوط به ... ...

اوضاع اجتماعی اقتصادی و فرهنگی ایران در دوران قاجار

اوضاع اجتماعی اقتصادی و فرهنگی ایران در دوران قاجار

حجم فایل : 442.5 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 10 بنام خدا تاریخ ایران وجهان 2 اوضاع اجتماعی اقتصادی و فرهنگی ایران در دوران قاجار اوضاع اجتماعی:جمعیت ایران – 5 تا 6 میلیون نفر – 12- 40 درصد ایلات- 40 درصد روستانشینان- 20 درصد شهر نشین – شهر های مهم – گروه ها ... ...

کنترل کیفی دستگاههای سی تی اسکن

کنترل کیفی دستگاههای سی تی اسکن

حجم فایل : 7.3 MB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 135 کنترل کیفی دستگاههای سی تی اسکن مقدمه آزمون های کنترل کیفی آزمون هاي كنترل كيفي آزمون های بحرانيآزمون های پذيرشآزمون هاي دوره ایآزمون هاي ويژه تعمير و نگهداري آزمون هاي بحراني آزمون هائی هستند که بمنظور ... ...

بوفه 1

بوفه 1

طرح بوفه ،پلان 2برش ،پرسپکتیو و سایت پلان (طراحی شده توسط گروه آرت) ... ...

دریافت فایل : بوفه 1
پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی چیست؟

پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی چیست؟

حجم فایل : 1.7 MB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 29 بنام خدا پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی چیست؟Electrical-Waste (E-Waste)(Waste Electrical and Electronic Equipment (WEEE یک اصطلاح مورد استفاده برای پوشش تقریبا تمام تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی است که می ... ...

فنون و مهارت هاي ارتباطي در پيشگيري از اعتياد

فنون و مهارت هاي ارتباطي در پيشگيري از اعتياد

حجم فایل : 933.8 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 125 بنام خدا فنون و مهارت هاي ارتباطي در پيشگيري از اعتياد سرفصل هاي درس مقدمه تعريف فرايند ارتباط موانع ارتباط ويژگي هاي ارتباط در گروه هاي مختلف سني ويژگي هاي برقراري ارتباط با گروه هاي مختلف تعريف كانال هاي ... ...

روش های تحریک الکتریکی مغز

روش های تحریک الکتریکی مغز

حجم فایل : 722.0 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 25 روش های تحریک الکتریکی مغز:Transcranial Electrical:ECT (Electro-Convulsive Therapy)CES (Cranial Electrical Stimulation)TDCS (Transcranial Direct Current Stimulation) Surgical:VNS (Vagus Nerve Stimulation)DBS ... ...

دانلود کتاب صوتی مهار ناشدنی

دانلود کتاب صوتی مهار ناشدنی

عنوان کتاب: مهار ناشدنی نویسنده: نیک وی آچیچ مترجم: مسیحا برزگر گوینده: امیرمحمد صمصامی فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 20 حجم کل فایل ها: 283 مگابایت مدت زمان پخش: 9 ساعت و 46 دقیقه زبان: فارسی توضیحات: در کتاب مهار ناشدنی – نیک وی آچیچ، قدرت باور نکردنی ایمان ... ...

اورژانسهاي روانپزشكي

اورژانسهاي روانپزشكي

حجم فایل : 62.0 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 36 بنام خدا اورژانس‌هاي روانپزشكي اورژانس روانپزشكي (Psychiatric emergency) هر رفتار غيرمعمول، اختلال خلق يا تفكر كه اگر بسرعت مورد توجه قرار نگيرد، ممكن است منجر به آسيب به خود يا ديگران شود. علل اورژانس‌هاي ... ...

نمونه برداری و آنالیز آلاینده های خروجی دودکش

نمونه برداری و آنالیز آلاینده های خروجی دودکش

حجم فایل : 1.3 MB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 40 بنام خدا نمونه برداری و آنالیز آلاینده های خروجی دودکش نمونه برداری ذرات خروجی دودکشنمونه برداری گازهای خروجی دودکش آلاینده های خروجی دودکش نمونه برداری از ذرات دودکش نمونه برداری از ذرات دودکش تعيين محل نمونه ... ...

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

مرجع دانلود انواع فایل ها و پکیج های آموزشی، پایان نامه و مقالات دانشگاهی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما